yadakyar | بلاگ

yadakyar

ساخت وبلاگ
تعویض روغن موتور در تابستان

کم کم داریم به فصل گرما یعنی فصل تابستان نزدیک می شویم و باید به یک سری نکات از جمله بهترین زمان تعویض روغن موتور خودرو یا نحوه نگهداری ماشین در تابستان بپردازیم، عموما در فصل های گرم سال باید روغن موتور های متفاوتی نسبت به زمستان در موتور ریخت زیرا غلظت های مناسب در هر فصل برای موتور خودرو ی شما متفاوت است و ممکن است سرمای زیاد در زمستان و یا گرمای بیش از اندازه در تابستان باعث شود که "روغن موتور" (Motor Oil)خاصیت مورد نظر را از دست داده و به موتور خودرو ی شما آسیب برساند.

روغن موتور

بنابراین یکی از مهم ترین کار هایی که باید قبل از شروع سفر های تابستانی انجام گردد "تعویض روغن موتور" خودرو با یک غلظت مناسب است تا از خرابی موتور در مسیر جلو گیری شود.
اما متاسفانه خیلی از افراد در این مورد سهل انگاری کرده و نسبت به تعویض آن اقدام نمی نمایند، در ادامه می خواهیم به چند مورد از مشکلاتی که این امر در سفر برای شما ایجاد می کند بپردازیم، با ما همراه باشید:

  1. غلظت نا مناسب در موتور خودرو باعث شده تا میزان چسبندگی و یا روانکاری موتور از بین رفته و خاصیت روان بودن آن بین سیلندر و پیستون از بین برود، از بین رفتن خاصیت روان کاری ممکن است باعث سایش قطعات موتور شده  و در دراز مدت و یا حتی کوتاه مدت خودرو ی شما را به هزینه های گزافی دچار کند.
  2. از بین رفتن خاصیت روغن باعث بالا رفتن حرارت موتور نیز می شود، همانطور که می دانید یکی دیگر از کار هایی که روغن انجام می دهد خنک کاری در موتور است، در واقع افزایش بیش از حد دمای موتور خودرو باعث می شود موتور خودرو به اصظلاح جوش بیاورد که در سفر اصلا خوشایند نیست!
  3. همه ی خودرو ها زمانی در جاده احتیاج به سبقت و یا شتاب گرفتن دارند و بسیار مهم است که موتور خودرو در آن شرایط پاسخ گو باشد، یکی از معایبی که عوض نکردن روغن موتور به همراه دارد کاهش شتاب خودرو ی شماست.

این نکات تنها دلایل کمی از مضرات عوض نکردن روغن است ولی نکته ای در این بین و آن هم این است که شما با خرید یک روغن موتور مناسب می توانید این معضلات را به مقدار زیادی کاهش دهید، اما همین خرید روغن موتور، خود نکاتی دارد که شما به آنها باید توجه ویژه ای بکنید، از جمله آنها می توان به انتخاب یک فروشگاه مناسب برای خرید اشاره کرد، در بازار خرید روغن موتور ماشین ممکن است بسیاری از افراد روغن های تقلبی را در بسته بندی های به ظاهر اصل و اورجینال به شما عرضه نماید و شما نیز به عنوان کالای اصلی آن را خریداری کنید.

اما در واقع یک سری از فروشگاههای آنلاین علاوه بر آسان کردن امر خرید روغن موتور، مزایای دیگری نیز مانند فروش اینترنتی همراه آن ارائه می دهند تا دیگر احتیاج به خرید به صورت حضوری نباشد.

اولین فروشگاه و معتبر ترین آنها که همه ی ما آن را می شناسیم دیجی کالا است، این فروشگاه بزرگ با داشتن تمامی برند ها در غلظت های مختلف به شما این کمک را کرده است که بتوانید بدون هیچ دغدغه ای روند خرید خود را کوتاه کرده و به سرعت جنس مورد نیاز خودروی خود را خریداری کنید، اما خیلی از مواقع شده است که خرید آنلاین برای مشتری اشتباه ارسال شده و روند بازگشت آن بسیار دشوار و طولانی شده است به نحوی که خریدار را از خرید منصرف نموده، این مشکل در فروشگاه لوازم یدکی یدک یار به کلی حل شده است، در وهله ی اول یدک یار به صورت تخصصی در امر فروش لوازم یدکی خودرو بوده و تمامی تمرکز خود را به صورت صد در صد بر روی این موضوع گذاشته است، توانایی مشاوره ی آنلاین درباره روغن مناسب خودرو ی شما در فصل های مختلف و همچنین ارسال در سریع ترین زمان ممکن به سراسر ایران یکی دیگر از مزیت های خرید از یدک یار می باشد در ادامه شما می توانید خرید روغن موتور مناسب خودروی خود را از این سایت به ساده ترین روش ممکن انجام دهید.

مقطوع بودن قیمت روغن موتور ها و ضمانت اصالت کالا برای هر خریداری اطمینان خاطر ایجاد نموده تا بتواند بدون هیچ نگرانی به خرید خود بپردازد، البته شما می توانید برای مشاهده و بررسی قیمت های موجود در بازار نیز به سایت ترب مراجعه نموده و از آنجا به مقایسه قیمت ها بپردازید، شما چه فروشگاه های خرید لوازم یدکی دیگری سراغ دارید؟

yadakyarروغن موتور,...
ما را در سایت yadakyar دنبال می کنید

نویسنده : mohammadreza fallah بازدید : 236 تاريخ : چهارشنبه 7 ارديبهشت 1401 ساعت: 6:21 بعد از ظهر